El tiempo - Tutiempo.net

Jueves, 25 de Diciembre de 2025

Actualizada Miércoles, 24 de Diciembre de 2025 a las 11:32:13 horas

deniadigital
Sábado, 17 de Diciembre de 2016 Tiempo de lectura:

Escolars de 6e de primària participen al taller d'habilitat socials

Està organitzat pel departament de Prevenció d’Addicions en col·laboració amb la UNED de Dénia

[Img #12939]

La Regidoria de Benestar Social, encapçalada mitjançant la UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) i amb la col·laboració del Centre Associat de la UNED de Dénia, han organitzat una nova edició del Taller d’Habilitats Socials amb alumnes de 6é de Primària. En total hi participen 470 alumnes d’11 centres educatius de Dénia, la Xara i Jesús Pobre. Aquesta primera part del taller es desenvolupa entre els dies 9 i 20 de desembre.

 

El dijous 14 de desembre, la regidora de Benestar Social, Cristina Morera, va estar present en una de les sessions impartides al CEIP Pou de la Muntanya per tal de formar part d’aquesta experiència i compartir-la amb l’alumnat del col·legi.

 

Les facilitadores del taller són la pedagoga Lorena Pérez i la doctora en Didàctica Maria Dolores Moreno, amb experiència en Habilitats Socials.

 

L'objectiu del taller és que l'alumnat adquirisca, desenvolupe i / o millore les competències relacionades amb les habilitats socials, aportant-los eines que els permeten tindre una adequada interacció en diferents contextos socials, així com que li faciliten el control del comportament en diferents situacions en què es puguen trobar al llarg de la vida. També que l'alumnat, a través del joc i de la teatralització de situacions reals, treballe habilitats socials per al maneig de les relacions tant amb iguals com amb altres persones; així com la gestió de situacions conflictives. Tot el taller gira al voltant de l'assertivitat com a eix de moltes altres habilitats socials.

 

S’intervé de forma dinàmica, atractiva, motivadora i dramatitzadora com a metodologia que afavoreix la participació grupal. En cada sessió, d’hora i mitja de durada, es desenvolupen principalment 3 dinàmiques: amb la primera es treballa amb l'autoestima, la pressió de grup amb la segona dinàmica i l'empatia amb la tercera dinàmica.

 

Una vegada finalitzada cada sessió, el professorat completa un qüestionari amb l’objectiu de poder avaluar la incidència de l’activitat i la seua utilitat pràctica.

 

Es realitzen els tallers en aquesta edat perquè es tracta de la preadolescència i estan subjectes a un important canvi en el seu propi procés vital, i a punt d'iniciar-se en l'ensenyament secundari, incorporant-se al institut on es trobaran amb noves amistats, influències i pressions.

Comentarios
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.97

Todavía no hay comentarios

Quizás también te interese...

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.