El tiempo - Tutiempo.net

Viernes, 12 de Septiembre de 2025

Actualizada Jueves, 11 de Septiembre de 2025 a las 12:53:57 horas

Redacción
Jueves, 10 de Marzo de 2022 Tiempo de lectura:

Compromís presenta una moció per a facilitar a les persones amb TDAH l’accés a beques i ajudes del Ministeri

--comunicat sencer--

 

Compromís es va reunir la setmana passada amb representants de l’associació ADAHMA, un grup de mares i pares de xiquets i adults que pateixen Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH) a la Marina Alta i que s’encarreguen de vetlar per la millora de la qualitat de vida de les persones que pateixen este trastorn. Des de l’associació es va traslladar als valencianistes la necessitat de rectificar el requisit per a accedir a les ajudes i beques de l’Estat per a estudiants amb necessitats educatives especials i amb necessitats específiques de suport educatiu, ampliant els criteris que faciliten la concessió.

 

El TDAH és un dels trastorns de neurodesenvolupament amb més prevalença en la població infantil i juvenil i té un origen neurobiològic i hereditari, sent segons l’OMS el tercer trastorn de Salut Mental després de l’ansietat i depressió amb més afectats a nivell mundial (al voltant d’un 7% en menors de 25 anys).

 

Però a causa d’una interpretació errònia sobre el TDAH per part de Sanitat i la seua categorització com “trastorn greu de conducta”, una bona part dels estudiants amb necessitats educatives específiques es queda for a l’hora de sol·licitar les Beques d’Ajuda a l’Estudi, així com el subsidi per a l’alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE), havent de demostrar una discapacitat igual o major al 33% per a ser becats pel Ministeri d’Educació.

 

Segons explica l’edil Eva Ronda “els nous requisits, entre els quals estan demostrar un elevat nivell de trastorn o discapacitat, o l’exclusió d’alguns altres trastorns d’aprenentatge, provoca que milers d’estudiants queden descartats de les borses d’ajuda, per la qual cosa es fa necessari  modificar els requisits i criteris, i recollir en els textos normatius estatals el dret de qualsevol alumne amb TDAH a veure garantit el suport educatiu”.

 

A més a més, Ronda ha comentat que “esta organització porta temps lluitant junt a altres de la Comunitat Valenciana perquè es rectifique el requisit per accedir a les beques, així com ens informen que moltes vegades les beques atorgades són insuficients, o no arriben a totes les sol·licituds per diferents entrebancs”.

 

Per això, els valencianistes proposen també en la seua moció la creació d’una beca o ajuda municipal dirigida a famílies amb membres amb NESE, per a sol·licituds que no hagen sigut becades o no s’hagen pogut justificar les beques anteriors, i com a forma complementària o alternativa a la beca del Ministeri. “És interessant en el sentit que ens han comunicat que en la publicació més recent del BOE referent al règim de beques i ajudes, ni tan sols es contempla el TDAH com a alumnat amb necessitats educatives específiques” ha apuntat la regidora.

 

Els valencianistes esperen que “els diferents grups es sumen a la iniciativa promoguda des de l’associacionisme, el qual espera que els donem suport per a garantir ajuda a les famílies que pateixen dificultats en la correcta formació i educació dels seus fills i filles”. 

Comentarios
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.106

Todavía no hay comentarios

Quizás también te interese...

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.